T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜSKÜDAR - Üsküdar Mihrimah Sultan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

May

Mezun öğrencilerimizle 10 ve 11. sınıf öğrencilerimiz bir araya geldi. Mezun Buluşmaları'nda Marmara Üniversitesi Biyoloji Bölümü öğrencisi Sümeyye Uçan, Acıbadem Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğrencisi Zeynep Adak, Marmara Üniversitesi İlahiyat Bölümü öğrencisi Yâren Kaçmaz, Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği öğrencisi Hüsna Arslan üniversiteleri ve bölümleri hakkında öğrencilerimizi bilgilendirdiler, onlardan gelen soruları cevaplandırdılar.  Mezun öğrencilerimize teşekkür ederiz. 

May

''Kudüs'ün Kandilleri'' adlı yarışma programı kapsamında Yavuz Selim Anadolu İmam Hatip Lisesinde  Gazeteci-Yazar Tülay Gökçimen'in seminerine katıldık.

May

Mezun öğrencilerimizden Dilara Özdemir, Sosyal Hizmetler Meslek Tanıtımı için 11. sınıf öğrencilerimize yönelik bir seminer verdi. Kendisine teşekkür ederiz.

May

Mihrimah Sultan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerimiz 03.05.2023 tarihinde bu sene sekizincisi düzenlenen Üsküdar Kitap Fuarı'ndaydı. Örnek davranışlarıyla herkesin takdirini kazanan öğrencilerimiz ilgi alanlarına göre seçtikleri kitaplarla kişisel kütüphanelerini zenginleştirdiler. Okumak iptiladır, müptelalara selam! Öğrencilerimize eşlik eden Edebiyat Öğretmenimiz Aysun Aslaner Çelik'e teşekkür ederiz.

May

Meslek Dersleri Öğretmenimiz Binnaz Uçan Kalkan, öğrencileriyle birlikte Arap mutfağını yakından tanımak için Üsküdar'da farklı lezzetleri tattılar. 

May

Okul futsal takımımız Üsküdar İlçesi Futsal Yarışması'nda dördüncülük derecesi elde etmiştir.   Öğrencilerimizi ve Beden Eğitimi Öğretmenimiz Nurgül Şıklaroğlu'nu tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

May

Bilişim haftası münasebetiyle okulumuzda pano çalışması yapıldı.

May

Öğrencilerimizle birlikte Teknofest'te idik. Gurur duyduk, umutla dolduk, ilham aldık. Tam bağımsız bir Türkiye ve müreffeh yarınlar için Teknofest!

May

10. sınıf öğrencilerimiz, ana sınıfı öğrencilerimiz için tiyatro gösterisi hazırlayıp sundular. Emeği geçen öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz. 

May

28.04.2023 tarihinde 11 ve 12. sınıf öğrencilerimizle mezunlar buluşması gerçekleştirdik. 

May

9/A sınıfı öğrencilerimizle 28.04.2023 tarihinde Bilgi Üniversitesi ve Santral İstanbul Enerji Müzesine gezi düzenledik. 

May

ürkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluşunun 103. yılını, Türkiye’nin ve dünyanın tüm çocuklarının Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı tebrik ederiz. 

 

Tarihimizde bir dönüm noktası olan 23 Nisan’ın Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından bayram olarak çocuklara armağan edilmesi, milletimizin çocuklarımıza olan inancının bir sembolü olmuştur.

May

Hazırladığımız bayram hediyeleri Kahramanmaraş'taki sahiplerine ulaştırıldı. Bayram birlikte güzel. 

May

Acılar, birlikteyken hafifler; buruk geçen bayramlar bir dost hediyesi ile şenlenir. Deprem bölgesindeki çocuklarımıza bayram hediyelerini gönderdik. Sanat Kulübündeki öğrencilerimizin kendi elleri ile hazırladıkları hediyelerle çocukların yüzünü güldürmek istedik.  

Mrt

Hz. Muhammed'in (sav) eğitim anlayışı ve eğitim metotlarından ilham alarak hazırlanan ''Minik Kalplerde Peygamber Sevgisi'' adlı programda lise öğrencilerimizle ana sınıfı öğrencilerimiz bir araya geldi. 11 B sınıfı öğrencileri, ana sınıfındaki minik kardeşlerine Peygamberimiz'i (sav) anlattı. Hep birlikte "Peygamberi Görmek için" isimli parçayı söylediler. Peygamber Efendimizin tanıtıldığı, sünnetlerinin anlatıldığı kukla gösterisi sergilediler ve bazı sünnetleri uygulamalı olarak gösterdiler. Meslek Dersleri Öğretmeni Elif Emel Kaba'nın koordinesinde gerçekleşen etkinlik, minik kardeşlerine dağıtılan küçük hediyelerle son buldu.

 

HZ PEYGAMBERİN EĞİTİM ÖĞRETİM  ANLAYIŞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

İnsanın eğitim-öğretim ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak görevlendirilmiş olan peygamberler, eşsiz hayatları, üstün ahlakları, rol model davranışları ve nasihat yüklü mesajlar içeren sözleriyle tarih boyunca muhataplarının ve takipçilerinin yollarını aydınlatan ışık vazifesi görmüşlerdir. Hz. Peygamber de (a.s) tıpkı diğer peygamberler gibi hedef kitlesine onlara en uygun olan tarzda ve metotlarla yönelmiştir. Onun hayatının her aşamasında ve özellikle de nübüvvet görevini üstlenmesini takip eden süreçte, modern pedagoji ve eğitim bilimlerinin bize sunduğu ilke ve metotlara dair birçok sözlü ve uygulamalı örneği müşahede etmek mümkündür. Kur’an-ı Kerim’in her yönüyle “en güzel örnek” (Ahzab, 21) olarak takdim ettiği Hz. Peygamber (a.s), ortaya koyduğu eğitim-öğretim modeliyle de çağlara hitap etmiş; İslami eğitimin öngördüğü temel ilke ve metotları hayata geçirmiştir.

Eğitim-öğretim, hayatın tamamını kuşatan bir faaliyettir. Hatta İslamın ortaya koyduğu anlayışa göre eğitim ve öğretim uygulamalarının asıl ve uzun vadedeki hedefi ahiret mutluluğunu temin etmektir. Bu gerçeği kendisine hareket noktası olarak alan Hz. Peygamber (a.s), daima muhataplarının ahiret saadetlerini öncelemiş, eğitim-öğretime dair teorik ve pratik bütün anlatım ve pratiklerini bu amaca yönelik olarak gerçekleştirmiştir. Bu durum Hz. Peygamber’in (a.s) eğitimci kimliğine özellikle vurgu yapılmasının önemini göstermesi yanında insanlığın, peygamberlerin şekillendirdiği bir eğitim-öğretim anlayışına ne kadar ihtiyaç duyduklarını da göstermektedir.

Kültürel mirasın babadan oğula daha çok şuursuz taklit yoluyla intikal ettiği cahiliye Arap toplumunda, Hz. Peygamber’in (s.a) aldığı ilk vahiyle birlikte yeni değer ve kuralların öğretilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çerçevede “okuma-yazma, kalem, kâtip, mektep, öğretim, duyular, motifler, inanç, davranış” gibi kavramlar insan eği- timi etrafında önem kazanmış; canlı ve yepyeni bir zihniyetle şekillenecek yeni bir ortam oluşmuştur.

-Selahattin Parladır, “Hz. Peygamber Devrindeki Eğitim Anlayışı ve İşleyişi”, DEÜİFD, C.1, İzmir 1983, s. 259

Bu şartlar altında Allah, (c.c) Hz. Peygamber’e (s.a) sadece vahyi göndermekle yetinmemiş, aldığı vahyi eksiksiz olarak insanlara ulaştırıp duyurmasını (tebliğ) istemiş; ayrıca muhataplarına Allah’ın ayetlerini okumasını (tilavet), öğretmesini (ta’lim), açıklamasını (tebyin) ve onları her türlü kirden temizlemesini (tezkiye) şu ayetleriyle emretmiştir: Ey Peygamber! Rabbin tarafın- dan sana indirilen ayetleri tebliğ et! Bunu yapmadığın takdirde elçilik görevini yerine getirmemiş olursun...” (Maide, 67); “Nitekim biz, size ayetlerimizi okuması, sizi arındırması, size hem Kur’an’ın mana ve mesajını hem de bu mesajın hayata nasıl taşınacağını öğretmesi ve yine (doğru) bilgi sahibi olmadığınız hususlarda sizi yetiştirmesi için içinizden bir peygamber gönderdik.” (Bakara, 151); “Allah, müminlere kendi içlerinden bir peygamber göndermekle onlara çok büyük bir lütufta bulunmuştur. Çünkü peygamber onlara Allah’ın ayetlerini tebliğ eder, onları yanlış inançlardan arındırır ve yine onlara Kur’an’ın mana ve maksadını öğretir, hem de onun hayata nasıl taşınacağını gösterir...”

-Ayetlerin mealleri verilirken Mustafa Öztürk’ün, “Kur’an-ı Kerim Meal i- Anlam ve Yorum Merkezli Çeviri-” adlı çalışması esas alınmıştır

Hz. Peygamber, (s.a) bizzat kendi diliyle de eğitici ve öğretici olarak gönderildiğini ifade etmiş, zorlaştırıcı değil kolaylaştırıcı bir eğitici olduğunu özellikle vurgulamıştır.

-Ahmed b. Hanbel, Müsned, İstanbul 1982, C. 3, s. 328; Ebu Abdullah Muhammed b. Yezid İbn. Mâce, es- Sünen, İstanbul 1981, Mukaddime, 17.

-Ebu’l- Hüseyin Müslim b. Accac el- Kuşeyri, Sahih-i Müslim, İstanbul 1981, Talak, 4.

Hz. Peygamber’in (s.a.v) mükemmel bir eğitimci olduğuna tarihi bilgiler de tanıklık etmektedir. 

Hz. Peygamber’den önce beşeriyetin durumu ile onun nübüvvetinden sonraki durumuna bakmak sonucun ne olduğunu bizlere açıkça gösterecektir. Arapların tabiatlarındaki kabalık, sert yapı, mizaçlarındaki uyumsuzluk karşısında Resulullah’ın onlara ne güzel bir yaklaşım sergilediğini, onları nasıl eğitip ıslah ettiğini yaptıkları zulümlere nasıl katlandığını, ezalarına nasıl sabrettiğini, sonunda ona nasıl boyun eğdiklerini, etrafında nasıl kenetlendiklerini, O’nun önünde ve ardında kendileri için en kıymetli insanlar olan babaları ve akrabalarıyla nasıl savaştıklarını, her şeylerinden vazgeçerek onunla beraber yerlerini-yurtlarını nasıl terkettiklerini, onun eğimiyle yetişen sahabelerin nereden nere- ye geldiğini düşünen bir insan, Hz. Peygamber’in kusursuz eğitimciliğine tarihin de her şeyiyle şahitlik yaptığını görecektir. Bk. Abdü’l-Fettah Ebu Ğudde, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Metodu, trc. Enbiya Yıldırım, Yasin Yayınları, İstanbul 2001, s. 17, 19